دسته بلاگ

همه چیز درباره پلاک استیل

پلاک استیل طلایی

پلاک‌ استیل را می‌توان پر کاربردترین نوع پلاک ‌های موجود در بازار نامید . استیل‌ها در نوع آهنربایی و غیر آهنربایی موجود هستند. نوع غیر آهنربایی استیل واقعی است و رطوبت روی آن هیچ تأثیری ندارد ولی استیل آهنربایی تحت تأثیر رطوبت قرار می‌گیرد و اصلاً مناسب فضاهای مرطوب نیست. این استیل‌ها در مجاورت نور خورشید و رطوبت زنگ می‌زنند. در واقع تفاوت این دو استیل که به آن‌ها استیل نگیر (غیر آهنربایی) و استیل بگیر (آهنربایی) می‌گویند در وجود ناخالصی آهن است. برای تفکیک و شناسایی این دو استیل می‌توانید از یک آهنربا کمک بگیرید.

پلاک‌های استیل در دو نوع مات (خش دار) و براق و دو رنگ نقره‌ای و طلایی تولید می‌شوند . به طور کل این پلاک‌ ها را می‌توان در 4 دسته بندی زیر قرار داد:

پلاک استیل

نوع براق این پلاک‌ها همچون آینه بوده و انعکاس نور و تصاویر را می‌توانید در آن‌ها ببینید. این پلاک‌ ها قیمت مناسب‌تری دارند و برای تولید تابلوهای راهنما بیشتر از این پلاک ها استفاده می‌شود. اما نوشته‌ای که بر روی پلاک براق حک می‌شود چندان نمای درخشان و واضحی ندارد . به همین دلیل است که نوع مات پلاک‌های استیل طرفدارهای بیشتری دارد.

استیل‌های مات زیبایی خاصی دارند که توجه بیشتر طراحان را به خود جلب کرده و در تولید تابلوهای تجاری، پلاک‌ های روی دستگاه ‌های صنعتی، در آسانسورها کاربرد زیادی دارند. حتی مقاومت استیل مات نسبت به نوع براق هم بیشتر است و مانع از انعکاس نور می‌شود.

معمولاً روی پلاک ‌های استیل را با لایه‌ای تیتانیومی می‌پوشانند تا خاصیت ضد زنگ بودن آن بیشتر هم شود و در شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم بماند.

پلاک استنلس استیل چیست؟

استنلس استیل به نوعی از استیل گفته می‌شود که با استفاده از استیل 304 (که در ادامه برایتان از این استیل خواهیم گفت)  تولید می‌شود . آلیاژ به کار رفته در این استیل دارای پایه‌ی آهنی است و حدود 10.5 درصد کروم دارد.

از این نوع استیل بیشتر در مناطق گرمسیر و برای دستگاه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد . مقاومت استنلس استیل در برابر زنگ زدگی و مواد شیمیایی بسیار بالا است و شستشوی مدام آسیبی به این استیل وارد نمی‌کند .

استیل 304 و 316

استیل 304 دارای 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل است. استیل 316 علاوه بر این موارد دارای مولبیدن هم است و مولبیدن عنصری است که خاصیت ضد خوردگی داشته و مقاومت بسیار بالایی به استیل می‌بخشد. به استیل 316، استیل ضد زنگ گرید دریایی هم گفته می‌شود و در صنعت کشتی سازی کاربرد بسیاری دارد زیرا همانطور که گفته شد در برابر خوردگی بسیار مقاوم است.

ساخت پلاک استیل

روش‌های ساخت تابلو استیل

تابلوهای استیل به دو صورت حکاکی و برش کاری تولید می‌شوند. در روش حکاکی ابتدا نوشته‌ی مورد نظر روی استیل حک می‌شود و بعد قسمت حک شده با رنگ‌های مختلف پر می‌شود و این رنگ‌بندی به سلیقه‌ی مشتری، رنگ لوگو و موارد دیگر بستگی دارد.

اما در روش برش‌کاری به جای حک کردن، متن و علائم با استفاده از دستگاه لیزر بر روی استیل برش خورده و در زیر آن ورقه‌ی پلکسی گلاس قرار می‌دهند .

تابلوهای استیل سال‌های زیادی است که برای درج نام یا نشان تجاری و … مورد استفاده قرار می‌گیرند . احتمالاْ نمونه‌های بسیاری از این استیل را در ساختمان‌ها، موزه‌ها، معابر و بسیاری مکان‌های دیگر دیده باشید . اغلب تابلوهای استیل بر روی دیوار نصب می‌شوند اما روش‌های نصب آن‌ها متفاوت است. این تابلو‌ها به روش‌های پشت چسب، فیکسچر یا اسپیسر، رول پلاک یا با یراق نر و مادگی مخصوص قابل نصب روی دیوار هستند.

پلاک استیل طلایی نو نگاه

از پرطرفدارترین نوع پلاک ها که در زیبایى بى نظیر و برای محیط هاى پر زرق و برق بسیار مناسب است. با وجود عمر کوتاهى که از پیدایش این نوع پلاک مى گذرد اما بخوبى جاى خود را در بازار باز کرده و مورد توجه اکثر مجموعه ها با سلیقه هاى مختلف شده است. (براقیت پلاک هاى طلایى بسیار خیره کننده و بى نظیر است.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *