دسته بلاگ

بج سینه چیست؟ همه چیز در مورد بج سینه !!​

ساخت بج کت طلایی

بج سینه چیست؟

بج سینه یا “نشان سینه” به انگلیسی “Pin Badge” نماد یا علامتی است که کارکنان یک سازمان، ارگان یا هر گروه دیگر به کت یا مقنعه خود می‌چسبانند. افراد و مدیران این مجموعه با سفارش بج سینه نونگاه در جلسات رسمی، محیط کاری و اداری، سخنرانی‌ها، و همایش‌ها از آن برای معرفی سازمان یا مجموعه‌ای که به آن وابسته هستند، استفاده می‌کنند.
پین بج یک قطعه کوچک است که اغلب حاوی لوگو یا همان نشان یک نهاد است. این علاوه بر ایجاد حس تشخص و وفاداری در افراد مجموعه، نمایشی از هویت در قالب لوگو است که اولین گام در ایجاد یک هویت بصری است.

کاربرد نشان سینه

تاریخچه ساخت بج سینه

آن چیزی که در حال حاضر شکل و شمایل و حالت رسمی تحت عنوان بج سینه در ادارات و ارگان های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد دارای تاریخچه و تمدنی بیش از پنج هزار ساله میباشد. این ابزار ریشه ای بسیار طولانی در تاریخ و فرهنگ ما ایرانیان دارد. نخستین بار در کاوش های دوران باستانی که مربوط به دوران آغاز پیدایش تمدن بشری بود کشف شد و از دلایل مهم و اصلی این چنین اکتشافات ، تمایل به زیبایی و هنر بشر بود. در زمان که به عصر برنزی معروف است تمدن بشری در حال شکل گرفتن بود و آن ها به امور تزئینات اهمیت زیادی میدادند تا این که دوباره در سال های اخیر مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان یک مد برای عموم مردم در قشرهای مختلف تبدیل شده است.

نکته مورد توجه این است که در آن دوران که جنگ و جدال های مختلفی برای قبیله های گوناگون به وجود می آمد که بعد از هر فتح و پیروزی ، هدایایی به افراد برای نشان دادن تقدیر و تشکر از دلاوری هایشان به آن ها داده میشد. غالبا هدیه هایی که به این جنگ آوران اهدا میشد به طرح های خاص و متفاوتی تزیین میشد و آن ها آن را به سینه خود میچسباندند تا این که این سنجاق سینه تبدیل ب اشیا متنوعی شد و کاربرد های گوناگونی را برای ارگان های مختلف به ارمغان آورد

سفارش بج سینه طلایی

انواع بج سینه

بج سینه ها معمولا دو نوع می باشد:

  • مات و براق
  • رنگی
بج سینه شرکتی و تبلیغاتی

بج سینه مات و براق

این مدل از بج سینه مات و براق با دو روش اسیدکاری و ریخته گری قابل انجام است.

انتخاب مات و براق بودن یا رنگی بودن بج سینه سلیقه ای است ولی گاهی برخی از طرح ها ، رنگ ها مختص شرکت بوده و اصطلاحا یونیک می باشد و با همان رنگ است که شرکت شناخته می شود.

بج سینه در مدل مات و براق با روش اسیدکاری به این شکل در می آیند و با توجه به انتخاب مشتری  گاهی اوقات قسمت پس زمینه و گاهی اوقات متن و لوگو مورد نظر به شکل مات نمایان می شود.قیمت نشان سینه مات و براق اغلب یکسان است و با توجه به تعداد مورد نظر که توسط مشتری اعلام میگردد ، مشخص می شود. برخلاف نشان سینه های مات و براق ، مدل های رنگی دارای قیمت های متفاوتی هستند و قیمت و زمان تحویل آنها کاملا متفاوت است. رنگ این نوع بج برنجی یا استیل به‌صورت نقره‌ای یا طلایی است.

بج لباس مات طلایی

بج سینه رنگی

نشان سینه رنگی نوعی بج فلزی است که در آن می‌توان از رنگ برای زیبایی بیشتر کار استفاده نمود. بر روی بچ سینه رنگی طرحی از نام شرکت یا سازمانی قرار می‌گیرد. بسته به نوع سفارش مشتری، قسمت رنگی می‌تواند لوگو یا نام شرکت، و یا به عنوان پس زمینه کار باشد. در هر دو صورت استفاده از رنگ ظاهری متفاوتی به کار شما خواهد داد. و همچنین اگر طرح شما از تعداد رنگ بالایی برخوردار است، به شما چاپ اتیکت سینه را پیشنهاد می‌دهیم. که در آن هیچ‌گونه محدودیت رنگی وجود ندارد.

بج فلزی شامل  چهار زیرشاخه آلومینیومی، استیل، برنج و سربی است. برای ساخت بج رنگی می‌توان از برنج استفاده نمود. برنج خاصیتی براق دارد. درخشندگی آن باعث بهبود کیفیت کار شده، و همچنین در برندسازی بسیار موثر است. زیرا بج سینه برنجی به خودی خود باعث جلب توجه می‌شود. درنتیجه اگر نمادی در کنار آن یا روی آن قرارداشته باشد به صورت بهتری در ذهن ثبت خواهد شد.

در ساخت بج رنگی از روش اسیدکاری استفاده می‌کنند. پس از انجام اسیدکاری، سوزن یا مگنت را به آن می‌چسبانند و سپس آن را آبکاری می‌نمایند.

پس از آبکاری، بج سینه رنگ می‌شود. در ساخت بج رنگی، از رنگ‌های گوناگونی استفاده می‌شود. بسته به سفارش مشتری تعداد رنگ‌ها متفاوت خواهد بود. در نتیجه تنوع ظاهری این نشان سینه زیاد می‌باشد.

سفارش ساخت بج سینه رستوران رنگی

قیمت انواع بج سینه

برای قیمت بج سینه باید موارد ذیل را حتما در نظر بگیریم:

  • ابتدا باید جنس و متریال کار را انتخاب کنید که خیلی روی قیمت تاثیرگذار است.
  • مورد مهم بعدی ابعاد و اندازه مورد نظر شماست و طبیعی است که هر چه ابعاد و سایز بج سینه شما بزرگ‌تر باشد، متریال بیشتری نیاز دارد و در نتیجه قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. شاید در مورد یک عدد بج کت این مورد مهم نباشد؛ ولی اگر قرار است چنیدین عدد برای تبلیغات از آن سفارش دهید، قطعا اختلاف قیمت فاحشی پیدا خواهد کرد.
  • سعی کنید بج سینه را برای هر تاریخی که نیاز دارید، خیلی زودتر به فکر خرید آن بیوفتید؛ چرا که اگر کاری شما فوری باشد، قیمت آن افزایش می‌یابد و این به ضرر شماست.
  • مورد مهم دیگری که در قیمت هم خیلی خیلی تاثیرگذار است؛ تعداد بج درخواستی است. هر چه که تعداد بیشتری بخواهید، قطعا قیمت هر عدد آن را برای شما پایین‌تر حساب می‌کنند و این به نفع شماست.
  • حواستان باشد که درست است که هدف شما تبلیغات است؛ اما اگر جنسی با کیفیت بد به دست مردم برای تبلیغ بدهید (که قیمت برای شما کم‌تر تمام شود)، این خودش ضد تبلیغ حساب می‌شود و خیلی بد برایتان تمام می‌شود.
قیمت بج سینه

طرز استفاده بج سینه به بهترین روش مناسب :

  • انتخاب بهترین بج سینه به عواملی مانند مکان مورد استفاده و نوع استایل و لباس شما بستگی دارد اما دانستن این موضوع که شما چگونه بر روی لباس نصب کنید هم بسیار مهم است . استفاده از بج سینه برای هر لباسی قوانین خاصی دارد که بایستی در هنگام استفاده به آن توجه نمود.
  • بج سینه ابزاری عالی برای افزودن فردیت و جزئیات به لباس میباشد.
  • برای بیشترین بازدهی سعی کنید بج سینه ای نصب کنید که باعث جلب توجه دیگران شود.
  • اگر میخواهید بج تهیه نمایید سعی کنید رنگ آن با سایر لوازم جانبی مطابقت داشته باشد.
  • غالبا بج سینه هایی با رنگ نقره ای با رنگ هایی مانند آبی یا خاکستری خوب میشوند و بج سینه های فلزی طلایی با رنگ هایی مانند قرمز و قهوه ای جذاب تر میشود.
سفارش نشان سینه مات

جنس و اتصال بج و پین بج چگونه باید باشد ؟

بج سینه جنس های گسترده و زیادی دارد. تعدادی از آنها پرکاربرد است و بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد از جمله ی آنها  برنج ، استیل ، پلی استری و … است.

انتخاب نوع جنس در موارد خاصی وابسته به نوع طرح است ولی در بیشتر مواقع کاملا به انتخاب مشتری است و به شخص و سلیقه ی او گزینش می شود. برخی از بج سینه ها به صورت تمام برش است و برخی از نوع دوربرش است.

نشان سینه دو نوع متصل شدن دارد به نام های مگنتی و سوزنی.

در مدل مگنتی : آهنربایی در پشت بج سینه تعبیه شده است و آهنربایی نیز به صورت مجزا ساخته می شود که در پشت لباس قرار میگیرد و با متصل شدنش با آهنربای پشت پین بج ، پین بج را روی لباس نگه می دارد.

در مدل سوزنی به جای آهنربا سوزنی قرار دارد که در پارچه لباس فرو می رود و از پشت قطعه ای به نام کلیپس وجود دارد که سوزن درونش فرو می رود و به لباس متصل می گردد. تعداد متصل کننده ها بستگی به سایز و نوع طرح دارد. در بعضی مواقع یک متصل کننده کافی است و می تواند به خوبی بج سینه را نگه دارد ولی در مواقعی به علت سایز بزرگ تر و نوع طرح مستطیلی نمی توان به یک متصل کننده اکتفا کرد و برای صاف ایستادن و تکان نخوردن نشان سینه نیاز به دو متصل کننده است.

ساحت نشان طلایی

نکاتی در خصوص بج سینه :

  • برای تولید بج سینه فقط از لوگو  و نام کسب و کار خود استفاده کنید باید کاملا مطمئن باشید که اطلاعات شما بسیار واضح و حرفه‌ای روی بج سینه درج شده باشد
  • حتما از نرم افزار کورل برای طراحی بج سینه استفاده نمایید .
  • سعی کنید جنس گیره بج ها را از موادی با کیفیت بالا سفارش دهید .
  • حتما چاپ و جوهر، در مقابل عوامل محیطی مقاوم باشند .
  • بهتر است از رنگ های نقره ای و طلایی که توجه بیشتری را به خود جلب مینمایند استفاده کنید .
  • بج یا نشان سینه را حتما به عنوان یک کالای تشریفاتی در مناسبت هایی مانند نمایشگاه، سمینار، ملاقات حضوری، جلسات رسمی با طرف های تجاری و کاری بکار ببرید .

و در آخر برای سفارش بج سینه میتواتید با کارشناسان نونگاه تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *